Wednesday, February 11, 2015

KST Ikan Bakar Wakaf Che Yeh



Kalau balik Kelantan tak sah kalau tak makan ikan bakar.. Wajib! Nasi putih, ikan bakar, ulam dan budu.. Cukup!


Teringat pula pada arwah Abah.. Arwah memang suka makan ikan bakar.. Nanti berpeluh-peluh arwah kepedasan makan budu.. Huhuu.. Rindu.. Setiap kali balik kampung ada saja tempat makan best yang arwah akan suggest.. Semoga abah tenang di sana.. Al-fatihah..


Setakat ni ada 2 kedai ikan bakar yang kami suka.. KST Ikan Bakar dan Raja Ikan Bakar.. Masing2 ada keistimewaan tersendiri.. Jika Raja Ikan Bakar terkenal dengan sambalnya yang pedas, KST Ikan Bakar pula menpunyai pelbagai pilihan air asam.. Cara bakar pula ada dua cara iaitu bakar kering dan bakar bersambal.. Ms Anggun lebih suka bakar kering.. Budu memang menjadi pojaan hati Ms Anggun.. Air asam lain tolak tepi..


Ulam? Ms Anggun bukan jenis yang suka makan sayur tapi bila masuk bab nasi putih, budu dan ikan bakar, ulam menjadi wajib pula.. Tapi ulam Ms Anggun adalah salad dan timun batang.. 



Ms Anggun tak makan petai, tak makan jering, tak makan kacang botol dan banyak lagi.. Dan secara kesimpulannya hanya 5 jenis ulam or sayur je yang Ms Anggun makan.. Timun batang, salad, kubis, brokoli dan kubis bunga.. Hihii.. Kubis dan kubis bunga tak hijau pun.. 


Lokasi KST Ikan Bakar berdekatan dengan Wakaf Che Yeh dan berhadapan dengan Kopitiam D'klasik.. Ramai yang akan singgah makan malam di KST Ikan Bakar sebelum mereka shopping di Wakaf Che Yeh.. Jadi masa untuk ikan bakar siap mengambil masa sehingga lebih 30 minit.. Perlu banyak bersabar sekiranya datang untuk makan malam..


Memang tidak mengecewakan walaupun terpaksa menunggu lama.. Habis licin sehingga menjilat jari.. Alhamdulillah kenyang..

Selamat JJCM!


Idola : Melangsing, Membentuk, Detoks, Mengempes

Impian : Rapat, Montok, Cantik, Anjal

Insas : Kuat, Tegang, Tahan Lama


Jana Pendapatan bersama G2 Network dan SKN2U Team

No comments:

Post a Comment