Tuesday, February 17, 2015

PCB : Pantai Cinta Berahi aka Pantai Cahaya Bulan



Ms Anggun dan pantai memang tak dapat dipisahkan.. Ms Anggun suka sangat laut yang luas terbentang, ombak yang menderu, angin menghembus bayu.. Ketenangan yang Ms Anggun cari boleh dijumpai di pantai.. 

Berjumpa pulak Ms Anggun dengan Mr Bergaya yang juga sukakan pantai.. Kali pertama Ms Anggun bawa Mr Bergaya berjumpa keluarga Ms Anggun di Kelantan, Ms Anggun bawa Mr Bergaya lepak di tepi pantai.. Dan di sanalah Mr Bergaya menyatakan yang Mr Bergaya sudah jatuh hati pada Ms Anggun.. Katanya selepas berjumpa dan mengenali keluarga Ms Anggun, Mr Bergaya makin jatuh hati.. Hihii.. Terharu Ms Anggun.. Lepas tu masing-masing hanya berdiam diri memandang lautan yang luas terbentang.. Tenang dan damai.. Hanya bunyi ombak yang memecah kesunyian.. Di hujung-hujung tu disambut juga dengan bunyi dengkuran Mr Bergaya.. Hahaa.. Syoknya Mr Bergaya baring kat atas pasir pantai sampai tertidur..


Kali ni, peluang untuk ke pantai memang takkan dilepaskan.. Ke Pantai Cahaya Bulan kami pergi atau singkatannya PCB.. Dahulunya PCB dikenali sebagai Pantai Cinta Berahi tetapi kini ditukar manjadi Pantai Cahaya Bulan.. Jadi berhimpitlah kami berempat menuju ke PCB.. Hahaa..

Semasa Ms Anggun kecil, arwah Abah selalu cerita yang PCB cantik tempatnya.. Tapi Ms Anggun tak pernah sampai ke PCB kerana tempat tinggal Ms Anggun semasa zaman kanak-kanak memang jauh dari PCB.. Bila semakin dewasa Ms Anggun masih tidak berkesempatan pergi ke PCB kerana jarang berada di Kelantan.. Jadi ini adalah kali kedua Ms Anggun sampai ke PCB pada waktu siang.. Kali pertama Ms Anggun datang ke PCB pada waktu malam untuk makan seafood celup tepung di sini.. Jadi pada ketika itu Ms Anggun tidak dapat melihat keadaan pantainya..


Beginilah keadaan pantai PCB pada hari ini.. Tiada lagi pasir putih yang cantik untuk dijadikan tempat berkelah dan tempat kanak-kanak berlari-lari.. Tiada lagi laut tenang untuk pengunjung bermandi-manda.. Yang ada kini hanyalah batuan besar yang menjadi tebing dan benteng untuk menghalang hakisan pantai.. Ombak besar dan arus yang kuat kini menjadi musuh dan bukan lagi rakan baik buat kanak-kanak yang ingin bermandi-manda..


Pengunjung hanya mampu menikmati pemandangan dari tebing batu sahaja.. Menyentuh gigi air jauh sekali..


Tak mengapa.. Dapat melihat lautan dan mendengar deruan ombak sudah cukup menerujakan hati kami.. Suasana damai ini tidak mampu diperolehi di Kuala Lumpur.. 


Angin kencang dan sejuk inilah menjadi punca Ms Anggun demam sepanjang kami berada di Kelantan.. Huhuuu..


Angin kencang sehingga Ultraman pun boleh tersangkut!

Sebelum kami pulang.. Sempat juga kami menjamu selera di sini.. Terdapat puluhan gerai makan yang menyediakan pelbagai jenis hidangan masakan.. ABC, Air kelapa, Aiskrim kelapa, Masakan panas, ikan celup tepung, udang celup tepung, sotong celup tepung, maggie ketam dan macam-macam lagi..


Kesukaan Mr Bergaya sotong celup tepung.. Harga bergantung pada saiz sotong.. Jika anda sedang on budget, bersedialah dengan harganya.. Hihiii..


Ms Anggun mana makan sotong.. Ini sajalah yang mampu masuk mulut.. Sausage celup tepung.. Sausage tomyam namanya.. Boleh tahan sedap.. If nak tanya ayam ke daging, confirm si penjual pun tak tahu yang mana satu sebab semuanya bersalut tepung.. Jadi, hantam sajalah!

Selamat JJCM!


Idola : Melangsing, Membentuk, Detoks, Mengempes

Impian : Rapat, Montok, Cantik, Anjal

Insas : Kuat, Tegang, Tahan Lama


Jana Pendapatan bersama G2 NetworkdanSKN2U Team


No comments:

Post a Comment